Ticaret Bakanlığı ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu ortasında, dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin şahsî bilgileri üzerindeki denetiminin güçlendirilmesi hedefiyle işbirliği protokolü imzalandı.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya nazaran, dünyada süratle gelişen dijitalleşme, öteki tüm alanlarda olduğu üzere pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açtı. Bu alanda kullanılan klasik prosedürler, yerini dijital reklam ve uygulamalara bıraktı.
Dijital ortamlarda tüketicilere yönelik gerçekleştirilen ferdî dataya dayalı gayeli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım (karanlık ticari tasarım) süreçlerinde, reklam ile hedeflenen kişi hakkında doğruluk ve tutarlılığın sağlanması ile ilgi ve alaka seviyesine nazaran reklam faaliyetleri yürütülebilmesi gayesiyle büyük ölçüde ve çeşitlilikte data kullanılıyor. Bu durum, bireyler özelinde karar alınmasını sağlayan ve onları belirlenebilir kılan şahsî bilgiler açısından birtakım riskleri barındırıyor.
Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her bölümünde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile şahsî bilgilerin kullanımına ait ortak alanlarda milletlerarası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da mümkün ihlallere karşı ortak siyaset üretilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu ortasında İşbirliği Protokolü imzalandı.
Protokol ile dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin şahsî bilgileri üzerindeki denetiminin güçlendirilmesi hedefleniyor.